ARABAYLA YUNANİSTAN

ARABAYLA YUNANİSTAN TURU

İYON DENİZİ ADALARI… LEFKADA, KEFALONYA, ZAKİNTOS

Midilli Adasında tatil yaparken bir sonra yapacağımız tatili konuşuyorduk. Ben geçen sene Bayram tatili için son dakika gitmeye karar verdiğimiz ve konaklamaya yer bulamadığımız için gidemediğimiz Thassos adasını ve Halkidikiyi düşünüyordum. Bir anda İnstagramda Kefolanya ile bir görsel dikkatimi çekti bizim rota son anda komple değişti, 13 günlük yolculuk ve tatil şekillendi.

ROTA:

Bursa’dan hareket ile İstanbul - Kavala – Lefkada - Kefolanya – Zakintos – Selanik- Dedeağaç olarak yaptık ama biraz araştırınca Çanakkale’den geçiş daha mantıklı geldi ve İstanbul yerine Çanakkale oldu.

rota
Seyahat Rotamız

ARAÇ İLE GİDENLER:

Yeşil Kasko adı verilen ve yurt dışında olabilecek bir kaza durumunda karşı tarafın masraflarını karşılayan kasko türünü yaptırmanız gerekiyor, ayrıca aracınızın kaskosuna Zeyilname yaptırarak kendi aracınızı da garanti altına alabilirsiniz ama Zeyilname şart değil. Bu kaskoları Sigorta şirketlerinden yaptırabilirsiniz, Yeşil kaskonun 15 günlük 47 avro ücreti var. Zeyilname için fiyat sorun, biz yaptırmadık.
Yeşil Kasko dışında araçla gidecekler için bir şey gerekmiyor, Ehliyetler yenilendiği için şimdiki ehliyetler tüm Avrupa’da geçerli.

UÇAK İLE GİDENLER:

Araç ile bu kadar kilometre yolu göze almak istemeyenler için Uçmak bir alternatif ama direk uçuş maalesef yok,  Atina veya Selanik üstü gideceğiniz adanın havalimanı olarak seçmeniz gerekiyor. Tabii adalar büyük olduğu için mutlaka adalarda araç kiralamanız şart.

ADALARA NE ZAMAN GİDİLİR:

Adalara Deniz, Güneş, Kum gibi unsurların tadına varmak için gidildiğinden yaz aylarının başlangıcı olan aylarda (Mayıs ortasından Ekim Ortasına kadar) rahatlıkla gidebilirsiniz.
Temmuz-Ağustos aylarının turist yönünden en kalabalık olduğu ve konaklama fiyatlarının en yüksek olduğu aylar olduğunu ekleyeyim.

VİZE:

Vize konusu, televizyonda gösterilen’ Adalara Vizesiz seyahat ‘reklamlarından dolayı kafa karıştıran ve en çok sorulan soru oluyor.
Adaların hiç birine Yeşil pasaportunuz yoksa Vizesiz seyahat etme imkanı yok, bize yakın olan adalardan kapı vizesi alma şansımız var(Sakız, Midilli, Kos gibi) ama bu adalara gelirken mutlaka Shengen Vizeniz olması gerekiyor.
O zaman yeşil araç kaskonuz, Vizeniz, Google Map’de çevirim dışı indirdiğiniz Yunanistan haritanız ya da Navigasyon cihazınız, Harcayacak Nakit paranız hazır ise (Bu adalarda bize yakın adalarda kinin aksine kredi kartı daha yaygın)yola çıkalım…

start
Yolculuk başlar
YOLA KOYULMA ZAMANI:

İstikamet Çanakkale, Sabah 05.30’da bizim tekerlekler döndü ve saat 08.30’da Çanakkale’de idik. Lapseki’den kalkan feribotlarla Gelibolu’ya geçtik. Kahvaltı saati gelmişti ve indiğimiz yerde, Nokta Cafe’de yaptığımız güzel bir kahvaltının ardından İpsala sınır kapısına doğru yola koyulduk.

ipsala
İpsala

Aracınızın deposunu burada doldurtmanızı tavsiye ederim Adalarda benzin fiyatı 1.48 Avro civarı, yine gitmeden adalarda benzin pahalı diye okumuştuk ama Anakara’dan çok da farklı değil.
Bu arada önceden çıkış harcını bankalara yatırmamışlar için İpsala Kapısında da satış yapılıyor, Gümrük binasının içinden pulunuzu alabilirsiniz.
Biz gittiğimizde hafta sonu ve bizim tatil zamanlarımızdan biri olmadığı için Kapıdan 10 dakikada geçtik, Daha önce aracımızla Midilliye’de gittiğimiz için aracımız sistemde kayıtlı idi ve hiç zaman kaybetmeden çıkış yaptık. Aracı ile ilk defa çıkanlar için de 5-6 dakikalık sisteme aracı kaydetme zamanı oluyor o kadar.

gumruk
İpsala gümrük

Meriç nehrini geçerek diğer sınıra ulaştık ve oradan da geçişimiz 2-3 dakikamızı aldı ve artık Yunanistan’daydık. Batı Trakya’yı seyrederek Kavala şehrine vardık. Bursa – Kavala arası aşağı yukarı 6 saat sürüyor.